Type

1-daagse workshop

Beroepsgroep

(GZ)psychologen, psychotherapeuten, Psychiaters en HBO'ers werkzaam in de GGZ

Omschrijving

In actual EFT practice, in can be difficult to identify the most useful client markers for further work. For example, key markers may not be clear at first, or the therapist may feel overwhelmed by the presence of multiple markers. In this one-day master class we will: (a) describe strategies for listening for and identifying key task markers, for example, client presenting problems and pre-therapy assessment data and pre-marker work; (b) review the current list of EFT tasks and their particular markers; (c) offer principles for selecting key task markers (eg, timing, centrality, task completion, case formulation); and (d) integrating and sequencing tasks. Skill practice sessions will accompany each of these topics.

Voorbereiding

Gezien het cliëntgerichte, met name experiëntiële karakter van EFT is het wenselijk voor deelnemers enige ervaring te hebben met deze manier van werken

Aanbevolen literatuur

Elliott R., Watson J.C., Goldman R.N. & Greenberg L. (2007). Learning emotion-focused therapy. The process-experiential approach to change. APA. ISBN 1-59147-080-3

Aantal deelnemers

minimaal 25, maximaal 32

Datum

donderdag 5 juni 2014

Docent

Robert Elliott, University of Strathclyde

Overige docenten

Juliette Becking, Apanta-academy en
Kurt Renders, Concinete-be, Antwerpen

Locatie

Apanta-academy te Veldhoven

Accreditatie

Wordt aangevraagd bij GFzP, NIP, VCgP

Kosten

€ 175,- (inclusief lunch)

Informatie

www.apanta-academy.nl
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
www.samen1.nl
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.